dilluns, 21 de juliol de 2008

EBE: acollida o recollida? (III)

Què en penseu dels EBE, companys i companyes de les Aules d'Acollida?
Què en penseu, assessores i assessors LIC?
Què en penseu, responsables dels Plans d'Entorn?
M'agradaria saber les vostres opinions, tant si són favorables, desfavorables o mig mig. Tan se val que sigui l'estiu -per això ho han fet públic ara- i estem tots lluny de la nostra problemàtica quotidiana a les aules. Mullem-nos i digue'm la nostra!
Us convido a opinar aquí (o bé on vulgueu) i a obrir un debat en profunditat sobre aquest tema.

Les imatges són de Folon i d'Angels Gate

3 comentaris:

  1. Com a prova pilot jo crec s'ha de veure com funcionen i quins resultats s'obtenen. No comparteixo els criteris de sos racisme perquè creen un problema artificial. Les xarxes d'acollida, per alumnes i familiars, estan ben esteses, i allí on encara no arriben els municipis -sigui per deixadesa política, per manca d'equipaments, de personal, de pressupost o del que sigui- hi arriba el voluntarisme de la gent espavilada. Es parla dels EBE com si fóssin camps de concentració, o mòduls per la quarantena... Per favor, siguem seriosos, res d'això impedeix que la canalla vagi als esplais o comparteixi activitats extraescolars o d'altre tipus. L'educació en la diversitat per mi ha fet fallida. Hi ha situacions a l'aula que no es poden gestionar degut als diferents nivells dels alumnes, i això és una tendència que anirà en augment, i que repercuteix negativament en la tasca del docent. És una batalla contínua i esgotadora. Ens cal donar vots de confiança a noves iniciatives que intenten afrontar noves realitats i avaluar-les al seu moment, no abans, exactament com es fa amb els alumnes.

    ResponElimina
  2. Bé, apreciat anònim, és una pena que no expliquis quina és la teva situació en aquesta realitat de l’acollida d’alumnes immigrants. Podria entendre millor els teus arguments si sabés que parles com a simple ciutadà (ciutadana), com a representant de l’administració, com a militant d’algun partit dels que recolzen o callen davant l’iniciativa del conseller, com a ensenyant de l’escola concertada, com a pare o mare d’alumnes no immigrants, o com a professor(a) d’una aula d’acollida. Jo sóc tutora d’una aula d’acollida de secundària i he estat 4 cursos aprenent què és ensenyar en la diversitat i la diversitat. I des d’aquesta experiència i també com a ciutadana penso que:

    SOS racisme no crea un problema, SOS racisme alerta d’un problema que es pot crear perquè la mateixa iniciativa dels EBE ja el porta en potència: poden ser uns espais segregadors. A més SOS racisme no és l’única institució que alerta i rebutja aquesta iniciativa, ho van fer la majoria d’institucions educatives al mes de març quan el conseller Maragall va començar a parlar de la possibilitat de posar-los en funcionament. http://docs.google.com/Doc?id=dfpbwx5h_479f86xhdgm, si mires els signants d’aquest manifest veuràs que són molts i que tenen bastant pes i solvència. El conseller en això ha actuat com amb la LEC. En què s’ha basat per anunciar el projecte si tenia molta part de les institutcions educatives en contra?

    No sé en què et fonamentes per afirmar que “la diversitat ha fet fallida” . Hi ha algun estudi o alguna avaluació pública del projecte d’Aules d’Acollida? Et bases en un sentiment,? una percepció? de qui? També es diu que l’ESO ha fet fallida i no per això se’ns acut la mesura de fer uns centres especials on estiguin només 4 hores al dia els alumnes –autòctons- que no s’integren al sistema escolar (que són molts) o els que tenen unes característiques físiques o psíquiques diferents de la majoria dels seus companys?

    Sóc seriosa i sospito dels EBE ja que el conseller ha llençat una inicitiva que pot ser perillosa en lloc de avaluar, reforçar i millorar el projecte que ja existeix.
    No puc estar a favor d’una inicitaiva que neix amb tantes inconcreccions i possibles arbitrarietats i il.legalitats.

    Subscric les paraules de la portaveu de l’USTEC Rosa Cañadell quan diu que :
    "A Catalunya, amb les aules d’acollida en els centres educatius havíem fet un pas endavant i era un bon camí per seguir-lo i millorar-lo. En cap cas hi ha motius per canviar-ho tot. A no ser que les centres concertats, que cada vegada es veuen més obligats a escolaritzar aquest alumnat, no vulguin fer aquest treball de primera acollida i aprenentatge de la llengua i prefereixin que això es faci a fora de l’escola".

    La referència al centres concertats ens pot donar una de les claus importants per entendre aquesta iniciativa l

    Apreciat anònim, estic contenta que malgrat les vacances i la calor, hagis encetat per fi un debat que, de veritat, voldria llarg i a fons, com el tema es mereix.

    Seguirem?

    ResponElimina
  3. Sóc l'anònim d'abans. Buf... Si vols generar debat jo enviaria el teu requeriment amb qui puguis debatre, seriosament i a fons, com desitges, a veure si animes el teu bloc. Veig que tens les idees molt clares i, per tant, no sé si altres punts de vista et podran aportar res de nou. Com que no comparteixo el teu en aquest tema -no sóc pare ni docent, sinó pacient- ho deixo diguem que en punt mort. Vaig visitant el teu bloc perquè m'interessa la temàtica educativa, especialment la referida a l'acolliment, però no m'hi lliga cap vincle laboral o polític. Bon estiu, Matilde.

    ResponElimina