dijous, 26 de juny del 2008
Focs de Sant Joan
M'hauria agradat poguer cremar-ho tot a la foguera de Sant Joan o haver pogut transformar els papers en focs artificials, que dibuixessin la nit èfimerament i desprès que es fonessin i no veure'ls més.
Potser la nostra feina és això: il.luminar fugaçment i desaparéixer.
dijous, 12 de juny del 2008
S.O.S.
El Servici d'Ensenyaments en Valencià m'ha convidat a anar a Castellò a explicar el Portfoli Europeu de les Llengües i a compartir idees d'activitats que es poden fer a les classes per estimular la competència plurilingüe i la capacitat d'auto-avaluació dels alumnes.
Revisant el material que he enviat perquè els professors treballessin amb ell durant i desprès de la trobada, m'adono, horroritzada, que el document que he enviat conté errors i omisions i té un format irregular i francament desastrós.
No sé què ha passat. Un virus? Un embolic de documents ? Una distracció? Juraria que ho vaig repassar vàries vegades...
Com que no tinc temps de lamentar-me ni d'investigar què pot haver passat, penjo a Internet la versió arreglada dels materials que han sortit defectuosos. Així els professors podran descarregar-se'ls amb facilitat.
La tècnica ens dóna ensurts i la tècnica ens ajuda a solucionar-los.
Ufff!
dimecres, 11 de juny del 2008
Interacció oral
La nostra versió del projecte de parelles lingüístiques (converses planificades, tasques d'interacció oral entre alumnat al.lòcton i alumnat autòcton, una descripció una mica llarga, la veritat, però exacta) segueix funcionant. Cada any s'inclouen algunes. Són correccions i adequacions a les circumstàncies de cada curs.
Crec molt en aquest projecte i acumulo documents per poder fer--ne una valoració més exhaustiva. Pels que no el coneixen, el projecte es pot llegir aquí.
Aquest any, la Carol Pagà, coordinadora d'audiovisuals de l'institut on treballo ha fet unes gravacions mentre els nois de 3r d'ESO estaven fent la tasca oral amb els alumnes de l'aula d'Acollida. Gràcies, Carol per la teva col.laboració!
Aquí podeu veure els documents enregistrats mentre estan fent la conversa i un altre en què un alumne de 3r de l'aula ordinària dóna la seva opinió sobre aquesta activitat.
Penjaré més documents i també les correccions, variacions i valoracions que hem fet d'aquest projecte des del seu inici.
Això serà quan acabin els tràfecs , la paperassa i les turbulències del final curs.
diumenge, 8 de juny del 2008
Còctel
Ingredients:
- 1 adolescent de 1r d’ESO amb un fort afany de protaginsme, amb actituds provocadores, racistes i masclistes cap als seus companys i companyes i irrespetuoses cap els professors però, això sí, hiperprotegit pels seus pares.
- Una quantitat indeterminada d’alumnes que pateixen la por als més forts o la fascinació pels més forts.
Agiteu la barreja durant tot un curs escolar.
Afegiu uns grams de pòlvora de baralla de pati entre l’adolescent hiperprotegit i els xul.letes oficials i contemplada i/o corejada per un grup d’alumnes porucs o fascinats.
Acosteu-ho a les flamarades de la mare amb ganes de notorietat.
Penjeu-hi el missatge següent: "els culpables són els professors".
Anoto aquest incident perquè forma part de la meva i la nostra vida de professors. M’ha afectat i m’afecta com a membre del consell escolar i com a representant de companys i companyes impecables.
I des d’aquí em revolto un cop més i crido i crido i crido i pro
Fins quan ho haurem de suportar?
La pintada que vaig fotografiar a un carrer d'Oaxaca l’hauriem de repintar a tots els instituts, o l’hauriem de dur tatuada als braços i al front.
L'admirat Forges, també, com sempre, ho ha vist