divendres, 23 de desembre del 2011

dijous, 20 d’octubre del 2011

Gloses, nyacres, garrotins

No us perdeu aquest document tan engrescador!

Qui s'hi apunta per a aquest curs?

dissabte, 15 d’octubre del 2011

#15o De la indignació a l'acció!


Surto ara mateix al carrer per protestar , entre altres coses, contra les retallades, contra la política econòmica que decideix no nacionalizar els bancs que han gastat els diner públics a dojo, no apujar els impostos i en canvi retallar despeses en sous de funcionaris, llocs de treball públics i que s'està carregant l'educació i la sanitat públiques.


dissabte, 24 de setembre del 2011

Paraules

ImageChef Word Mosaic - ImageChef.com

Quina és la paraula en català que més estimeu?

Hi ha tantes paraules que m'agraden que em costa molt decidir-me per una: cor, cos, pa, llessamí, mel, cap, enraonar, cel, xicot, dona, pit, ocell, estel, foc, flama, llera, somni, plaer, suau, nit, núvol, estimar, besar, oratge,...

I vosaltres? Quina és la que més estimeu?
Participeu amb els vostres alumnes en aquesta activitat per celebrar el
DIA EUROPEU  DE LES LLENGÜES
dilluns 26 de setembre

Vegeu aquí la convocatoria que fa la Plataforma SOM ESCOLA



dimecres, 10 d’agost del 2011

Estratègies, recursos i activitats*


*Aquesta entrada la vaig escriure per a un blog intern del seminari PALIC de Menorca on vaig ser convidada a treballar en dues jornades de formació.

Amigues i amics menorquins,
com que en Xec ja ha explicat àmpliament totes les coses que vaig compartir amb vosaltres al seminari, crec que us pot ser útil que us deixi aquí, intentant que estiguin ben ordenadets, els links de les descripcions dels recursos i de les activitats que us vaig exposar i d'altres que no em va donar temps de mostrar. Espero que hi trobeu idees i inspiració per a fer-vos les vostres.

RECURSOS

A més dels que hi ha la Xarxa, citats per en Xec, i que ja coneixeu prou, al seminari en van sortir dos de nous:
Flickr (una gran galeria de fotografies de bona qualitat). Per usar-les us heu d'assegurar primer que tinguin llicència de ser reproduïdes sense finalitats comercials (CCommons)
Wikimedia Commons (gràcies, Abdò) : gran mediateca de materials amb llicència lliure.

Un altre recurs molt útil pel que fa a la llengua oral: la gravadora digital
No costa 60€ sinò una mica més, en tot cas no arriba als 100€ i és un recurs que podeu compartir amb altres professors de llengua del vostre centre (Anglès, Francès, Castellà, Català).


No puc deixar d'esmentar tres altres recursos: els textos literarisles cançons,els documents audiovisualsanuncis i reportatges.
Com que és un tema que m'apassiona, ara no m'estenc parlant d'ells i els dedicaré una entrada a cadascun en aquest mateix blog.

ESTRATÈGIES

Les estratègies en què es basa el tractament de la diversitat provenen de dos àmbits:

1) L'àmbit de l'enfocament per tasques (Marc europeu comú de Referència i Portfolio)


2) L'àmbit de l'aprenentatge cooperatiu


ACTIVITATS*
*vaig classificar les activitats en funció de l'àmbit en què les havia posat en pràctica. Crec però, que totes es poden fer amb grups mixtos on els alumnes nouvinguts i els autòctons comparteixin espai i temps de classe. Només caldría adaptar-les a aquesta circumstàcia i tenir en compte els principis i estratègies de l'aprenentatge cooperatiu (treure partit de l'asimetria de competències, tasques diferenciades a l'interior d'un mateix grup, tutoria entre iguals, etc)

A. Només amb alumnes d'aules d'acollida

Sortides culturals


Entrevistes


Fer un programa de ràdio


Blogs dels alumnes


B. Amb alumnes de l'aula de referència i alumnes de l'aula d'acollida

Parelles lingüístiques. Com us ha explicat en Xec a l'entrada anterior, la nostra experiència té com a tret especial
1) la integració al currículum de català i la realització de l'activitat en hores lectives
2) la programació de les converses seguint una gradació de tipologia textual
3) l'enregistrament sistemàtic de la conversa per
a) materialitzar l'activitat oral perquè pugui ser avaluada
b) assegurar la realització de l'activitat sense la presència de la professora.

Exposicions orals


Visibilització de la diversitat lingüística


Interculturalitat, educació en valors, educació artística


diumenge, 12 de juny del 2011

Nàixer

P1070162

I PER FI VAM NÀIXER






Va ser un quinze de maig,
quan els temps van canviar,
ens vam fer grans i ens vam adonar del món real,
un món per modelar amb les nostres mans,
com si fos un obra d'art,
i vam sortir al carrer,
que era nostre i no ho sabíem,
i vam viure el present,
que era nostre i no ho sabíem,
i vam voler un futur,
que era nostre i no ho sabíem,
i vam nàixer,
que estàvem morts i no ho sabíem.

reunió


divendres, 27 de maig del 2011

Higiene

La Plaça Catalunya està essent desallotjada, i no pacíficament,  per motius "d'higiene", diuen les autoritats. Vet aquí alguns dels "poc saludables" missatges que s'hi podien veure.

si estirem tots...


cançó

Volem / Queremos / We Want
M'agradaria veure com es desallotgen els llocs plens de consignes i eslògans racistes dels de Plataforma per Ctalunya o els vídeos dels Sr. Albiol, del Partit Popular, possible alcalde -xenòfob manifest-  de Badalona, i els ajuntaments i parlaments que ténen membres acusats de corrupció, i en Fèlix Millet i la seva camarilla, i els bancs que han especulat , i ...