dimecres, 3 de desembre del 2008

Una mar de contes



Encara no tinc temps per escriure en aquest blog tot allò que tinc pendent del curs passat ni les noves activitats laborals que el meu estrenat jubileu m'està aportant. Per donar algun indici de vida blocaire, aquest cop escri un post per recomanar-vos una pàgina molt interessant, sobre tot per als col.legues que portin una Aula d'Acollida. Es diu "Una mar de contes". Entreu-hi perquè trobareu un inventari molt llarg de contes tradicionals, contes en vers, faules d'Isop, cançons per jugar, contes que envien els lectors, biografies d'autors de contes... un ventall de materials interessants per copiar, imprimir i treballar amb els vostres alumnes. A més, la pàgina té tres versions: català, castellà i occità.

Bé, i com sempre, o gairebé sempre, un suggeriment de treball:
  • Hi algun conte que el vostres alumnes coneguin en la seva llengua? que sigui també un conte tradicional al seu país?
  • Coneixen algun conte semblant?
  • Que us sembla si els expliquen i els escriuen (els que puguin fer-ho, i tenint com a base el text del conte en català) i feu una aportació enviant-los a la pàgina de "La Mar de contes"?

Per acabar, he d'explicar que m'ha agradat tant la petita barqueta navegant - ja veieu que tinc fixació per les variacions de la mateixa metàfora: el mar de paraules, el llavis-vaixell...- que fins i tot he après a copiar i enganxar animacions (flash, arxius swf) al blog!
Si algú em demana que li ho expliqui, ho faré!

........................

afegit el 6-12-2008: Racó de contes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada