divendres, 2 de gener del 2009

Palestina, la ferida infinita

* nou: afegit el 10/01/09 Manifestació a Barcelona dissabte 10 de gener a les 17:00 Plaça Universitat

Un fragment del poeta palestí Mahmoud Darwix (mort l'any passat), com a petita mostra de solidaritat amb el que està patint la població civil de Gaza.


CARNET D'IDENTITAT


"Escriu
que som àrab;
i que robares les vinyes del meu padrí
i una terra que llaurava
jo, amb tots els meus fills.
Que només ens deixares
aquestes roques...
No me les prendrà també el teu govern,
així com es diu?
...
Escriu, doncs...
Escriu
al començament de la primera pàgina
que no avorreixo a ningú,
ni robo res a ningú.
Però, si tinc fam,
devoraré la carn de qui a mi em robi.
Esment, doncs!...
Esment amb la meva fam,
i amb la meva ira! "

(Versió catalana de Joan Manresa, copiada de la web mallorquina MAG POESIA)




* nou: afegit el 09/01/09: Per reflexionar: el post Un oxímoron: la guerra justa (del blog Orelles de burro)
* nou: afegit el 09/01/09: Israel-Palestine Center for Reseach and Information (descobert gràcies al blog anterior. Gràcies, Jordi.
* nou: afegit el 06/01/09: Campanya de boicot als productes d'Israel . Llista de no-compra.

Adhesions al manifest
***
Una bona manera de començar un nou any

2 comentaris:

  1. Un post compromés i un poema esplèndit. Que "fotudes" estan les coses. I ha solució? El poder no escolta la veu del poble.

    Besadetes

    ResponElimina
  2. Sàlvia, bé saps que Ja ens ho va explicar un poeta:
    "Des de l'angúnia
    del fang i la misèria
    hi ha uns ulls que ens repten"

    ... per aixó no podem deixar de clamar ni de reclamar

    ResponElimina