dimarts, 15 de juliol del 2008

EBE: acollida o recollida? (I)


La presentació, divendres passat, del projecte dels anomenats EBE ("Espais de Benvinguda Educativa" , nom aquest que ja em dóna tot el tuf d'un eufemisme), m'ha indignat.

Primer, per la forma, perquè s'ha fet amb nocturnitat, en aquest cas amb "estivitat": un divendres de juliol, de mig juliol, quan ja gairebé tot el professorat ha marxat de vacances o bé està tancant les carpetes i endreçant els papers del curs i de les escoles d'estiu, és a dir, quan tothom està amb les defenses baixes i no hi ha capacitat de resposta ni tan sols la mínima que és la que solem fer els ensenyants.

Però també, i sobre tot, m'ha indignat pel contingut i el rere fons que em sembla que té aquesta iniciativa.

Aquest post és una reacció visceral, una interrogació al davant d'una mesura que no comparteixo en absolut i que em sembla perillosa perquè potencialment injusta.
També necessito, de passada, manifestar la meva indignació pel titular i la composició fotogràfica que acompanyava la notícia al diari el País a la seva edició per Catalunya del dia 12-07-08. Un exemple de grollera manipulació informativa.

La notícia:

(16-07-2008) Opinions contra la manipulació de la notícia feta per El País:



(16-07-2008) Manifestos recents d'alguns sindicats contra els EBE


Articles i posts relacionats: (la llista queda oberta, aniré completant-la, poso en vermell la data de la seva inclusió a aquest post, no la data de la seva publicació a la premsa.)


................................

Escriuré sobre aquest tema més llargament i detallada.
De moment, m'adhereixo totalment al manifest que n'ha fet SOS Racisme, l'única organització que ha reaccionat immediatament i amb contundència.
I...què passa amb els Sindicats? esteu massa enfeinats comptant punts pels accesos a càtedres o notes de tall de les oposicions? heu marxat ja de vacances?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada