dissabte, 26 de desembre del 2009

Nadal 2009



Vida viva, feliços desordres, salut, energia, amistad, amor i pau. Aquest és le meu desig per tots vosaltres que visiteu aquest blog.

Bon Nadal i una gran abraçada.

Matilde



La imatge és de Folon


dimecres, 16 de desembre del 2009

La fera ferotge


Penseu que aquesta cançó , ja tot un clàssic, del gran Ovidi pot interessar minimament els alumnes d'avui?
Jo la vaig treballar en la versió Ska dels Txerramequ TiquisMiquis i va funcionar. Escolteu-la.





I aquesta és la meva proposta de treball. Es tracta d'una versió d'una altra, més antiga, publicada aquí.

Fitxa per als professors
LA FERA FEROTGE

Fitxa per als alumnes i lletra de la cançó

La fera ferotge_Fitxa per als alumnes i lletra


Vídeo clip de "La fera ferotge"







dimecres, 25 de novembre del 2009

Prou violència contra les dones




Des de principis d’any ja s’han registrat als Països Catalans un mínim de 16 víctimes mortals més de la violència masclista. Gairebé, 70 a l'estat espanyol. Un cop més, aprofitem el dia 25 de novembre per denunciar-ho i continuar lluitant.

  • Per què es commemora el 25 de novembre i no un altre dia?
  • Quantes dones moren al món cada any per violència de gènere?
  • Quins són els països més afectats per aquesta plaga social?
  • Es barreja la violència de gènere amb la repressió política?
  • Què es fa per combatre-la?
  • Què puc fer jo?

Aquí trobareu les respostes:

Entrades relacionades amb el tema en aquest blog:





dijous, 15 d’octubre del 2009

Ferrer i Guàrdia



Aquest és un fragment del documental "Ferrer i Guàrdia, una vida per la llibertat" fet per l'Agustí Coromines . Podeu veure els altres fragments en aquest links 2/5 ; 3/5 ; 4/5 i 5/5 o bé el documental sencer (és llarg) clicant aquesta pàgina de Tv3

Ahir va fer 100 anys de l'afusellament de Ferrer i Guàrdia a Montjuic, acusat de ser l'autor intel.lectual (per utilitzar un terme actual) de la Setmana Tràgica de l'estiu de 1808. En realitat, va ser afusellat per les seves idees i per la gosadia de les seves propostes i projectes educatius, progressites i adelantats per al seu temps.

Si repassem els principis de la seva Escola Moderna que tant va escandalitzar, alarmar i enfurismar la burgesia conservadora de l'època i sobre tot la jerarquia catòlica -que tenia el monopoli de l'escola- veurem que són principis quasi totalment assolits i incorporats a l'ensenyament actual.

Dic quasi perquè alguns d'aquests principis ho són només sobre el paper o en forma de bones intencions i encara s'està lluny d'aplicar-los seriosament, per exemple: el principi d'educació integral o el principi d'ensenyar a pensar ...

D'altres com la laïcitat, ja veieu les dificultats i enrenous que encara comporta posar-los realment en pràctica.

Aquest és le meu petit homenatge a la memòria d'aquest lluirepensador que es va jugar la vida
perquè va imaginar una escola a l'abast de tothom, i una escola com un lloc de pensament i no un lloc d'adoctrinament.

Us deixo alguns links interessants:

Pàgines


Vídeo.

Viva la Escuela Moderna (documental emès per la 2)

Revistes


Articles

...

Per una escola publica, gratuita, laica i de qualitat!

dimecres, 16 de setembre del 2009

Música de totes les arrels


Avui s'ha presentat Detotarrel, un projecte que es va estrenar públicament el passat el Sant Jordi, i ha culminat aquest mes amb la publicació d'un CD amb 11 temes.

Detotarrel és un projecte musical promogut per la Plataforma per la Llengua i produït per Hace Color i el Grup Enderrock. Aquest treball forma part d'una campanya promoguda conjuntament amb 24 associacions de persones immigrades que té com a objectiu principal destacar el paper del català com a element d'inclusió de les persones nouvingudes i com a eina que contribueix a la cohesió social.

Diferents grups de la nova immigració i cantants i músics de la societat d'acollida canten conjuntament i en diferents llengües, entre les quals el català és llengua comuna, diferents temes composats pel grup Nour. En el projecte hi participen intèrprets de reconegut prestigi, com Gerard Quintana, la Beth, Guillamino, Joan Garriga de La Troba Kung-Fú, Lordy y Llanero, de Unidos por el Flow, Rabah Donquishoot, de MBS, Babakar Gaye, de Black Baudelaire, Nikol Kollars i Mû, de 08001, Famiya Khan Tithi i Sorro Losongui (Atac) Shían i l'agrupació Veus i música per a la integració.
(Aquesta notícia l'he copiat i adaptat de la pàgina de RadioChango)


Aquí us deixo el vídeoclip promocional



i bon començament de curs a tothom!

dilluns, 14 de setembre del 2009

Comencen les classes



Malgrat la Llei d'Educació, la grip, la crisi, el Departament d'Educació i altres turbulències, el curs comença i es mantindrà, com sempre, enlairat per l'esforç i el bon ofici dels docents.


dimecres, 29 de juliol del 2009

Temps de vacances

No he escrit gaire darrerament però no era perquè hagués marxat de vacances. La calor i un munt de compromisos em tenien en estat gairebé líquid.
Ara si. Marxo (la imatge us pot donar una pista) i tornaré a l'agost, amb energia renovada.
Fins aviat!